In het midden van het platteland van Denemarken, in Billund, ligt een design-krachtpatser: LEGO. Het is een van de populairste plekken voor ontwerpers om te werken. Design is er volledig verweven met de business, er is een overweldigende ruimte voor creativiteit en er bloeien allerlei innovatie-initiatieven.
Het kan dus niet anders dan dat Design Thinking de kern vormt van het bedrijf, toch? Ja en nee. LEGO doet weliswaar heel veel aan Design Thinking, maar predikt het helemaal niet. Sterker nog, niemand gebruikt ooit de term Design Thinking. Huh, hoe zit dat?
In zijn lezing over ‘Design Thinking bij LEGO’ geeft futurist Tim Selders een inkijkje in een bedrijf dat deze mensgerichte innovatiemethode tot een kunst verheven heeft, maar zich hier niet voor op de borst slaat. Leer wat Design Thinking echt betekent in een bedrijf waar design zeer belangrijk is, zonder verstrikt te raken in een zinloos theoretisch debat over de definitie ervan!
In de lezing van Tim Selders over Design Thinking bij LEGO komen onder andere de volgende topics aan bod:
Bij LEGO is heel veel Design Thinking gaande, zonder dat het bedrijf het zelf ooit zo heeft genoemd. Wat kunnen andere organisaties daarvan leren? Tim Selders vertelt het op bevlogen wijze in zijn lezing over Design Thinking bij LEGO.
Als consultant was Tim de laatste 15 jaar wekelijks in Billund en hielp hij LEGO bij het verbeteren van hun design- en innovatieprocessen en organisatie. In deze hoedanigheid heeft hij niet alleen veel zien gebeuren, maar ook veel invloed gehad op het succes van LEGO in het laatste decennium.
Meer weten over de maatwerk presentatie van deze futurist? Informeer bij ons naar de mogelijkheden om zijn aansprekende lezing over Design Thinking bij LEGO te boeken.
Neem vrijblijvend contact op voor beschikbaarheid en prijzen